02. august 2017

Teamet bag STEP 10 er klar

undefined
Bagerst fra venstre: Anette Vestergaard Jensen, Hans Jespersen, Ronnie Elbæk, Rebekka Marleen Pedersen, Trine Miller, Jens Grosen Friis
Forrest: Carsten Yding, Inge Udby og Lene Bækby Høgsberg

Holstebro Kommunes nye STEP 10 ligger fra land med et tredages internat med True North.

Interessen for det nye koncept for 10. klasse i Holstebro har været stor, så stor, at der mandag den 14. august starter 150 elever. Rammerne for STEP 10 er ved at være på plads. Møblerne er blevet leveret, alt er blevet malet, og de nyeste interaktive tavler er sat op. Vi glæder os så meget til at tage imod de mange, nye elever, siger en tilfreds uddannelsesleder Carsten Yding, for der er lidt for stille i bygningen på UCH.

Lærerne på STEP 10 kommer fra forskellige skoler i Holstebro og Viborg Kommuner og skal både arbejde sammen, men også arbejde sammen med de underviserne på de mange forskellige ungdomsuddannelser i Holstebro, som udgør en stor del af det nye koncept.

undefined
I denne uge er alle de involverede undervisere i STEP 10 derfor på et tredages internat med True North for at bliver rystet sammen og få nye værktøjer til at kunne styrke de unge. Det handler derfor i lige så høj grad om, at de 150 nye elever møder en form for ensartethed, når de møder i de nye rammer den 14. august 2017 kl 8.00, siger uddannelsesleder Carsten Yding.

True North har nemlig udviklet forskningsbaserede programmer for lærere og forældre, de to grupper med den største indflydelse på unge menneskers livskvalitet. Programmerne er baseret på den seneste forskning og de nyeste teorier inden for uddannelse og hjælper lærere med at udvikle de unges potentiale. True North Læringssystem er en samling effektive lærings- og undervisningsstrategier, der beviseligt forbedrer elevernes resultater – både fagligt, personligt og socialt, og det er præcist dette fokus, som STEP 10 har.

Det handler dog ikke om at få den nyeste trend eller dille. Det handler om, hvad der konsekvent virker. Forløbet med True North har fokus på klasserumsledelse, relations opbygning, inklusion, differentiering, bevægelse og involvering, feedback og neurovidenskab, så vi bringer vigtige elementer i spil i forhold til at skabe grundlaget for at kunne styrke eleverne fagligt, personligt og socialt, fortæller Carsten Yding.

Mere info:
Carsten Yding, uddannelsesleder STEP 10, 99 122 335 – cyd@ucholstebro.dk
Jens Knudsen, vicedirektør UCH, 99 122 400 – jk@ucholstebro.dk