Afsætning på A-niveau bygger videre på B-niveauet. Du lærer her at arbejde selvstændigt med afsætningsøkonomiske problemstillinger, og du får en forståelse for virksomhedens rolle i et globalt perspektiv.
Undervisningens faglige niveau er det højeste, man kan vælge på en gymnasial uddannelse.
Ud fra kendskabet til afsætningsøkonomiske teorier og metoder lærer du at indsamle og analysere relevante informationer for at skabe et beslutningsgrundlag i arbejdet med afsætningsøkonomiske problemstillinger. Det kan fx være, hvis en virksomhed skal tage stilling til, om den vil sælge sine produkter i et andet land.
Faget giver dig bl.a. viden om strategi, markedskommunikation og -analyse samt afsætningsledelse. Du beskæftiger dig desuden med virksomhedens markedsføringsbeslutninger og relationer til omverdenen - især nationalt, men også noget internationalt.
Du lærer samtidig at udarbejde en samlet markedsføringsstrategi, der tager højde for faktorer som konkurrenceforhold, prisfastsættelse og købsadfærd.
I undervisningen vil vi bl.a. komme ind på følgende emner:
John Harboe Friis
Cand.merc.
jhf@ucholstebro.dk
Lone Lund Nyborg
Cand.merc.
lon@ucholstebro.dk
Torben Villsen Mauritson
Cand.merc. HD
tma@ucholstebro.dk
Mark Jønsson
Cand.oecon
mj@ucholstebro.dk
Torben Østergaard Nielsen
Cand.merc
99 122 227
tn@ucholstebro.dk