UCH Skolehjem

Fakta og praktiske oplysninger - Kollegieordning

Du skal selv medbringe

  • Dit krus til kaffe/te om aftenen (krus kan købes for kr. 10)
  • Dyne, pude, lagen, dyne- og pudebetræk og håndklæder (kan lejes)
  • Sygesikringsbevis
  • Idrætstøj
  • Badetøj

Du kan leje

  • Sengelinned for kr. 100,- pr. 2 uger
  • 2 håndklæder for kr. 25,- pr. uge
  • Dyne for kr. 100,- pr. skoleophold
  • Pude for kr. 50,- pr. skoleophold

Forsikring 
Det er meget vigtigt, at du selv har en heltidsulykkesforsikring. Skolen har ikke nogen forsikring af denne art, der dækker elever. Det gælder også, når du deltager i skolens fritidsaktiviteter. Enhver deltagelse i skolens aktiviteter er under eget ansvar.

Fritid
Alt efter årstiden arrangerer vi grillaftener, fodboldturneringer, ridning, svømning, volley-ball, fisketure, hard ball osv. Dyrker du sport, så er der mange gode muligheder i Holstebro. Både med idrætsfaciliteter og badeland. Hos skolehjemsassistenten kan du købe et aktivitetskort - kr. 50 for en 5-ugers periode, kr. 100 for 10 uger, kr. 200 for 20 uger og er du her i 40 uger koster det kr. 300.

Kortet giver dig adgang til en lang række af fritidsaktiviteter:

  • Airhockey
  • Boksetræning med sandsæk m.m.
  • Bordfodbold
  • Bordtennis (bolde koster kr. 5)
  • Brætspil
  • Fitness
  • Fodbold
  • MTB-cykler
  • Multibane
  • Pool
  • Wii

Den giver dig også mulighed for tilskud til:

  • Holstebro badeland

Gæster
Du må modtage besøg på værelserne efter normal undervisningstid. Dine gæster skal dog forlade skolehjemmet senest kl. 22.30. Alle gæster skal anmeldes på kontoret, før de går på værelserne. Der kan, når der er plads, i begrænset omfang modtages besøg af overnattende gæster. Gæsteovernatning skal aftales med personalet og koster kr. 100 pr. person.

Hoveddørene er låst automatisk mellem kl. 23.00 og 6.00, og kan kun åbnes med den udleverede brik. I weekenden er hoveddørene låst fra fredag kl. 15.00 til søndag kl. 15.00.

Mentorordning 
På skolehjemmet er der tilknyttet en mentor, som kan træffes dagligt efter behov. 
Der er vækningsmulighed dagligt mellem kl. 6-8.

Det er dit ansvar, at du møder til tiden til undervisning.

Mødepligt
Hvis du gentagne gange kommer for sent til undervisningen, vil du blive indkaldt til samtale hos skolehjemslederen, og der bliver udarbejdet en plan for, hvordan du fremover møder til tiden.

Nøgler og brik 
Ved ankomst får du udleveret nøgler/brik. Får du dine nøgler/brik smidt væk, er der et erstatningskrav. En ny nøgle koster kr. 350,- og en ny brik kr. 50,- og skal betales før en ny nøgle/brik kan udleveres.

Postudlevering 
Din post kan afhentes på Skolehjemmets kontor i åbningstiden.

Rengøring 
Du skal selv gøre rent og holde orden på dit værelse. Skraldespanden skal tømmes dagligt. Pizzabakker, chipsposer, slikposer, madrester og andet affald må ikke ligge og flyde nogen steder - smid det i affaldscontaineren.
Hvis du nægter eller undlader at gøre rent på værelset, kommer du til at betale den pris det koster, at få rengøringspersonalet til at gøre rent. Prisen er for tiden kr. 1.200 pr. rengøring.

Der er værelsestjek:

  • Mandage på 100-gangen
  • Tirsdage på 200-gangen
  • Onsdage på 300-gangen
  • Torsdage på 400-gangen 

Spisekort m.m. 
Du får udleveret et spisekort når du starter på skolehjemmet og det skal afleveres igen ved afrejse. Det skal bruges hver gang, du spiser i skolens kantiner. Medbringer du ikke dit spisekort, må du selv betale for maden. Mister du dit spisekort koster det kr. 25 kr. at få et nyt. 
Det er din pligt at rydde op efter dig, både i kantinen og andre steder på skolehjemmet. Service og mad må ikke fjernes fra Spisesalen. 

Tilsyn

Der er en vagthavende lærer tilstede i aften- og nattetimerne til næste morgen kl. 7.00. Efter kl. 23.00 kan du træffe vagthavende i vagtværelset.

Vask 
Der er vaskemaskine og tørretumbler til rådighed.

Videoovervågning 
Skolehjemmet er videoovervåget på gangarealer og indgangsområder samt på P-pladsen. Overvågningen vil kun blive brugt, hvis der bliver lavet hærværk, ordens-regelsbrud eller andre kriminelle handlinger.

Værelser 
Du må ikke flytte inventar fra dit værelse (madrasser, kontorstole, lamper, m.m.) og værelset skal ved afrejse afleveres i samme stand som ved indflytning. Du må hænge noget på væggene, men kun hvis du bruger ”lærererens tyggegummi”, som kan udleveres på kontoret. 

Det er ikke tilladt at have husdyr på værelserne eller at medbringe køleskab, brødrister, kaffemaskiner m.m. 
Bytning af værelser kan kun ske ved henvendelse til skolehjemslederen. På værelset ligger en inventarliste som udfyldes og afleveres i receptionen hurtigst muligt efter ankomsten.

Weekendovernatning
Du kan godt være på skolehjemmet i weekenden, men det kræver, at du skriver dig på weekendlisten på skolehjemmets kontor inden hver tirsdag kl. 12.00 (det er dog også muligt at ringe eller skrive SMS/mail til skolehjemslederen). Du skal selv sørge for mad i weekenden.

Vi ønsker dig et godt ophold på vores skolehjem og vil gøre alt for, at du får et godt ophold. 
Personalet på Skolehjemmet